Tekstit

Medika, Jarun järvi ja koululla käynti. 18.5

Kuva
Siinä on työpaikasta parempi kuva. Oli tosi mukava työpaikka ja erittäin hauska pomo ja työkaverit. Tältä matkalta sai paljon hyviä kontakteja ja uusia kavereita. ja rahaakin kulu joku 4000€ -jimi :DD. Ja kun oltiin tulossa tänne niin kaikki puhui jostain taskuvarkaista ja kaikesta muustakin. Täällä mitään taskuvarkaita ole näkynyt eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Ei kannata kaikkea uskoa mitä ne ihmiset puhuu :DD. Ja täällä kannattaa käyttää uuberia jos tänne tulee se on todella hyvä. Olen käyttänyt sitä 38 kertaa -jimi :D. Jarun järvelläkin tuli parit kaljat juotua. Oli mukava ja lämmin paikka sieltä näki aika hyvin vuorille. Huomenna olisi lennettävä takaisin tylsään kouvolaan. Tänään käytiin koululla moikkaamassa opettajat ja käytiin juomassa opettajien kanssa parit kaljat koulun piikkiin :).

Perjantai 12.5

Perjantai päivä alkoi oikeen riemukkaasti kun kävelin autotalliin. Joku apina oli rikkonut vuokra-auton ikkunan. Sitten soitin vuokra firmaan että näin on käynyt ja sitten ne tuli hakemaan auton pois. sinä päivänä ei menty töihin koska piti selvittää toi paska alta pois. Otettiin Marko mukaan ja sen kaveri kanssa. Ja kaikki baarit oli ihan täynnä porukkaa aina siihen neljään asti ainakin. Sitten illemmalla käytiin juttelemassa poliisien kanssa.

Vappu sekä reissu zadariin.

Kuva
Viikko on taas on taas vierähtänyt todella nopeasti, töiden ohessa olemme kierrelleet kaupunkia, kävimme kidutus museossa, jossa oli todella vanhoja erimaissa käytettyjä kidutus välineitä. Museon lippu Kävimme myös ajelemassa sljeme vuorella, josta oli todella hienot näkymät. Työviikon aikana teimme töitä varastolla, sekä olimme auttamassa kuljettajia.  Perjantaina lähdimme ajamaan kohti zadaria, josta otimme viikonlopun ajaksi hotellin.  Perjantai iltana vuokrasimme segwayt 2 tunniksi joilla ajoimme melkein kaikki zadarin nähtävyydet läpi. Nopea tapa jos ei ole aikaa kovin paljoa.  Samana iltana kävimme viereisessä ravintolassa syömässä, jolloin luoksemme tuli joku tuntematon nainen, joka olikin sitten joku opas, ja tarjosi meille mahdollisuutta lähteä laiva reissulle kornatin kansallispuistoon, päätimme lähteä, koska mitään muutakaan ei oltu vielä suunniteltu.  Lähdimme siis lauantai aamuna viereiseen satama laituriin josta pääsimme

Ensimmäinen viikko Kroatiassa.

Tiistaina kävimme paikallisella koululla, jossa oli lemo projektin päätöstilaisuus, samalla selvitimme paikallisen opettajan kanssa tulevaa työpaikkaamme. Tutustuimme siellä myös muihin kouvolalaisiin sekä mikkeliläisiin työharjottelijoihin. Työpaikkamme on siis paikallinen lääkkeiden kuljetus yritys, jossa lajittelemme paketteja, sekä olemme kuljettajien kanssa jakamassa niitä. Saimme myös vuokra auton käyttöömme, jolla kuljemme työmatkat. Loppuviikon olemmekin olleet töissä ja vapaa aikaa olemme viettäneet muiden harjottelijoiden kanssa kierrellen zagrebia. Ensimmäinen työpäivä. Työauto, Täällä kuormia ei sidota! Keskusaukio. Keskusaukio näköalatornista,

Kroatia 24.4

Kuva
Lähdettiin aamulla kymmenen aikoihin kouvolan juna-asemalta kohti helsingin lentokentttää. Kerkesimme hyvin perille, vaikka aikaa ei jäänytkään paljoa ylimääräistä. Lensimme ensin muncheniin, jossa vaihdoimme nopeasti konetta jolla pääsimme zagrebiin. Saavuimme asunnollemme jossa meitä olikin jo vastassa mukavat ihmiset jotka kertoivat kaiken tarpeellisen. Matka kesti lähes koko päivän, mutta kerkesimme vielä illalla käymään lähimarketissa ostamassa tarpeellisimmat elintarvikkeet. Kävimme myös viellä ravintolassa syömässä, jossa oli kyllä hinta - laatu suhde kohdillaan! Kerkesimme myös kokeilemaan uber taksia joka oli kyllä aika hilpeä kokemus.